Renée Renard
Safe, 2023
Instalație (obiecte vestimentare realizate din folie
anti-îngheț, mobilier, video), curatoare
Maria Orosan Telea, eveniment colateral al Bienalei Art Encounters
Safe face referire la multitudinea de stimulii exteriori care pot deveni factor perturbator și față de care trebuie ne creăm în permanență un strat izolator/ spațiu de protecție. Atelierul- garderobă devine un spațiu de siguranță și de refugiu unde are loc atât procesul de realizare al "echipamentului de protecție" cât și pregătirea pentru "ieșirea în lume". Iar afară, în “lumea reală”, ne așteaptă o serie de haine protectoare deja terminate, vizibile și invizibile în același timp, în care ne înfășurăm și știm că suntem în siguranță.
Întregul echipament de protecție este realizat din folie anti-îngheț, utilizată pentru protecția plantelor sensibile pe timp de iarnă. Artista a optat să coasă totul cu mâna și nu la mașină, având în vedere că fiecare individ își creează propriile mecanisme de autoprotecție, în funcție de abilitățile, nevoile și vulnerabilitățile sale și își croiește/ poartă propria mască.
Proiectul face referire și la bunicul artistei (Prinz Peter, un cunoscut croitor din Timișoara) care, deportat în 1945 în URSS, probabil că și-a salvat viața datorită meseriei sale, nefiind nevoit să lucreze în minele de cărbune unde șansele de supraviețuire ar fi fost considerabil diminuate.
Safe, 2023
Installation (clothes made of antifreeze foil, furniture,
video), curator
Maria Orosan Telea, collateral event of the Art Encounters Biennial
Safe refers to the multitude of external stimuli that can become a disruptive factor and against which we must constantly create an insulating layer/ space of protection. The workshop-wardrobe becomes a space of safety and refuge where both the process of making the "protective equipment" and the preparation for "going out into the world" take place. Outside in the "real world" a series of already finished protective clothes are waiting, visible and invisible at the same time, in which we wrap ourselves and know that we are safe.
The entire protective equipment is made of antifreeze foil, used to protect sensitive plants in winter. The artist chose to sew everything by hand and not by machine, considering that each individual creates his own self-protection mechanisms, according to his abilities, needs and vulnerabilities, and tailors/ wears his own mask.
The project also refers to the artist's grandfather (Prinz Peter, a well-known tailor from Timișoara) who, being deported in 1945 to the USSR, probably saved his life thanks to his handicraft, not having to work in the coal mines where his chances of survival would have been considerably diminished.
No comments:
Post a Comment